יום ד', יז’ בשבט תשע”ט
דף הבית אודות טפסים חנות האיגוד הטבות לחברים פוליסת העל רישום לאתר יצירת קשר
 
 
 
 
 

אמנת איגוד מקצועות העיסוי בישראל אמנת האיגוד עומדת ומקשרת בין הגופים הקשורים להכשרת מטפלים: מסגרות הכשרה , הסטודנטים והמורים, שכל אחד מהם מתחייב לעמוד בקריטריונים אשר נקבעו ואשר הצדדים מתחייבים לפעול על פיהם. איכות הביצוע של כל אחד מהמרכיבים אלו יהיה המפתח להצלחה וליישום האמנה. מסגרת הכשרה: הגדרה- כל מוסד לימודי, בית-ספר, מכללה מורה פרטי או כל גוף אחר אשר מעוניין ללמד את מקצועות העיסוי בישראל. דרישות האיגוד להכרה בסוגים השונים של מסגרות ההכשרה הינן אחידות. על כן : - האיגוד יעמוד במרכז כדי לתת תמיכה ישירות וברמה הגבוהה ביותר האפשרית כדי להשיג שביעות רצון לכל גורם תוך כדי גילוי מעורבות בין הגופים ולמתן פתרונות ועזרה . - האיגוד יפקח על כך שכל גורם הקשור אליו יעמוד בכל קריטריון שיקבע. - האיגוד מתחייב לתת שרות לכל אחד בין אם הוא אדם פרטי או קבוצה. - הנהלת האיגוד והועדות השונות ידאגו ויקפידו על בחינה מתמדת של צרכי הגופים. - תהיה פתיחות (שקיפות מלאה) של כל פעילות האיגוד . - האיגוד יקיים ימי העשרה לכל ויפרסם עלון עם עדכונים . - העומד בראש האיגוד יפעל לקידומו ויהיה חף מכל אינטרס אישי לקידומו האישי . - נדבך חשוב ביצירת תהליך שיפור מתמיד הוא איסוף נתונים על ידי האיגוד ואיתור תקלות לשם לימוד ומתן פתרון מהיר לכל. איגוד מקצועות העיסוי בישראל הינו הנציג מטעם העוסקים בתחום העיסוי ותפקידו לפקח ולסייע למסגרות הכשרה ביצירת תכנית הכשרה ברמה הגבוהה כפי שראוי שיהיה למקצוע הטיפול בעיסוי ובמגע שהוא כה רגיש ובעל עצמת ריפוי ונגישות לשילוב של גוף – נפש. תהליך ההכרה, כפי שמוצג לפניכם, תוכנן כך שישקף בצורה המדויקת ביותר את איכות ההוראה והתכנים הנלמדים במסגרת הכשרה, כאשר היכולת של האיגוד לנהל את התהליך בצורה יעילה ומהירה תלויה בשיתוף הפעולה של מסגרות ההכשרה ובהבנה הבסיסית שאנו פועלים יחד למען מטרה משותפת - יצירת דור של מטפלים האמונים על מלאכתם ואשר הכשרתם המקצועית תשרת בצורה הנאמנה ביותר את שלום הציבור. הפרטים המועברים ע"י מסגרת הכשרה מתקבלים באיגוד כהצהרה המחייבת את מסגרת הכשרה לפעול בהתאם לפרטים ולנתונים שנמסרו, אי עמידה בהצהרה ובמילוי הכוונות מהווה הפרת אמונים בין מסגרת הכשרה לבין האיגוד ועשויה לגרום להפסקת ההתקשרות בין הצדדים ופרסום על כך באתר האיגוד. מסגרת הכשרה מסגרות ההכשרה השונות יהוו את הגוף שמעביר את התכנים המקצועיים הנדרשים מסטודנטים וממטפלים ע"פ תקנון האיגוד. מסגרת ההכשרה מתחייבת לעמוד בקריטריונים הקבועים בתקנון האיגוד. מסגרת ההכשרה מתחייבת לעמוד בקוד האתי של האיגוד ולהתנהל בכפוף לאמנה האתית של האיגוד. מסגרת הכשרה תאושר כמתאימה להעברת קורסים מקצועות העיסוי על ידי ועדת הוראה של האיגוד על פי קריטריונים שנקבעו . · האישור למסגרת ההכשרה כמתאימה להעברת קורסים במקצועות העיסוי יינתן לשנה נוכחית בלבד ולא יתחדש אוטומטית. · מסגרת ההכשרה תנהל יומן נוכחות בנפרד עבור כל קורס ובו יצוינו הפרטים הבאים: שם הקורס, שמות המורים והאסיסטנטים, שמות התלמידים, מספר שעות הלימוד, מספר מפגשים ותאריכי המפגשים. · מסגרות הכשרה יעודדו שליחת נציגים לפעילות האיגוד ותהיינה פתוחות לבקרת האיגוד וימנו איש קשר עם האיגוד מטעמן. בהתאם למדיניות הלשכה למקצועות בריאות משלימים, האיגוד ממליץ למסגרת ההכשרה לבטח את עצמה בביטוח אחריות מקצועית וצד ג'. איגוד מקצועות העיסוי מכיר בקורסים אשר נלמדים במסגרות ההכשרה המוכרות, ע"פ המבנה הבא: קורסי יסוד / בסיס - סימון A קורסים טיפוליים - סימוןB מסלולים נפרדים - סימון C קורסי העשרה - סימון D קורס מדעים - סימון E קורסי יסוד / בסיס A קורסים מתקדמים לעיסוי B מסלולים נפרדים C קורסי העשרה D קורסים המלמדים שיטות טיפול שאינם מצריכים כל ידע קודם והיקפם יהיה לא פחות מ 100 של"א. קורסים שהם קורסי המשך לקורסי הבסיס ואשר לא ניתן ללמוד אותם בטרם נלמד קורס הבסיס. לדרגת מוסמך לפחות אחד מהם צריך להיות לא פחות מ 100 של"א שיטות טיפול אשר להן מסלול התפתחות ייחודי. שיטות אלה מכילות בתוכן קורס בסיס וקורסי המשך כאשר היקף הכשרתן הבסיסית אינו נמוך מ 100 של"א קורסים מוכרים ע"י האגודה,מחייבים מינימום, מסלול הכשרה של קורס בסיס. מדעים: 120 של"א E ובנוסף 4 ש"ל החייאה. שיטות בגישה מערבית: - עיסוי שוודי - עיסוי צרפת - עיסוי קלאסי - עיסוי גרמני שיטות בגישה הוליסטית: - עיסוי שוודי הוליסטי - עיסוי קלאסי הוליסטי - עיסוי טאו טאץ תרפי - שיטת בחט - טיפול אינטגרטיבי קורסים מתקדמים לעיסוי: - עיסוי רפואי - עיסוי אורטופדי - עיסוי רקמות עמוק - עיסוי טאו טאץ תרפי-רפואי - עיסוי רפואי הוליסטי - הנעת מפרקים - joint mobilization - שיטת בחט – טיפול אינטגרטיבי מתקדם מסלולים נפרדים: - עיסוי תאילנדי - שיטת בחט-טיפול במגע ובתנועה - עיסוי טאו טאץ תרפי - בואן - טרייגר - פרימר קורסי העשרה: - עיסוי תינוקות - עיסוי נשים הרות - עיסוי באבנים חמות עיסוי לחיטוב הגוף ואנטיצלוליטי "Quick-Slim Massage - "ELEGANT- עיסוי ספורטאים - ניקוז למפה ידני - טריגר פוינט - לומי לומי - עיסוי איור ודה - מגע בטוח® לטיפול בטראומה (קורס המשך למטפלים אשר סיימו קורס טיפולי בלבד) איגוד מקצועות העיסוי מכיר בקורסים אשר נלמדים במסגרות ההכשרה המוכרות, ע"פ המבנה הבא: קורסי יסוד/בסיס - סימון - A קורסים טיפוליים - סימון - B מסלולים נפרדים - סימון - C קורסי העשרה - סימון - D קורס מדעים - סימון - E קורסי יסוד/בסיס A קורסים מתקדמים לעיסוי B מסלולים נפרדים C קורסי העשרה D קורסים המלמדים שיטות טיפול שאינם מצריכים כל ידע קודם והיקפם יהיה לא פחות מ 100 של"א. קורסים שהם קורסי המשך לקורסי הבסיס ואשר לא ניתן ללמוד אותם בטרם נלמד קורס הבסיס. לדרגת מוסמך לפחות אחד מהם צריך להיות לא פחות מ100 של"א שיטות טיפול אשר להן מסלול התפתחות ייחודי. שיטות אלה מכילות בתוכן קורס בסיס וקורסי המשך כאשר היקף הכשרתן הבסיסית אינו נמוך מ 100 של"א קורסים מוכרים ע"י האגודה. מחייבים מינימום, מסלול הכשרה של קורס בסיס. מדעים: 120 של"א E 4 ש"ל החייאה שיטות בגישה מערבית: עיסוי שוודי עיסוי צרפת עיסוי קלאסי עיסוי גרמני שיטות בגישה הוליסטית: עיסוי שוודי הוליסטי עיסוי קלסי הוליסטי עיסוי טאו טאץ תרפי שיטת בחט - טיפול אינטגרטיבי עיסוי רפואי עיסוי אורטופדי עיסוי רקמות עמוק עיסוי טאו טאץ תרפי-רפואי עיסוי רפואי הוליסטי הנעת מפרקים joint mobilization שיטת בחט – טיפול אינטגרטיבי מתקדם- עיסוי תאילנדי שיטת בחט - טיפול במגע ובתנועה עיסוי טאו טאץ תרפי בואן טרייגר פרימר עיסוי תינוקות עיסוי נשים הרות עיסוי באבנים חמות עיסוי ספורטאים ניקוז למפה ידני טריגר פוינט לומי לומי עיסוי איור ודהQuick-Slim Massage מגע בטוח® לטיפול בטראומה (קורס המשך למטפלים אשר סיימו קורס טיפולי בלבד) הערות לטבלה: • קורסים נוספים או קורסים יחודיים יבחנו בהתאם לצורך. • הטבלה תתרחב ע"פ ההתפתחות המקצועית של הענף. • קורסים שנמצאים בעמודה D יכולים לקבל הכרה כקורסי יסוד בתנאי שיעמדו בדרישות. הסבר לטבלה: עמודה A : בעמודה זו נמצאת רשימת הקורסים המלמדים שיטות טיפול שאינן מצריכות כל ידע קודם והיקפם יהיה לא פחות מ 100 של"א. על מנת שהתלמיד יהיה זכאי לתעודה על המכללה לוודא שלמד קורס מדעים בהיקף 124 של"א וקורס החיאה בהיקף 4 של"א שעות הלימוד בקורס יהיו ע"פ הפירוט הבא: טכניקת עיסוי - 70 + התמחות מונחה היסטוריה של עיסוי - 1 יחסי מטפל/מטופל - 5 אתיקה מקצועית - 5 התפתחות אישית - 5 יציבה נכונה ותנועה - 14 סה"כ – 100 התמחות מונחה: 3 טיפולי מבחן מלאים בכיתה עם המורה בסוף הקורס. 30 טיפולים מתועדים + משוב מורה. הערה: יש לצייד את התלמידים הנמצאים בשלב ההתמחות המונחה, במסמך המגדיר את מעמד התלמיד ואת אופי הטיפול שעליו יחתמו המטופלים לפני קבלת הטיפול. יש להדגיש כי: 1. המטפל הינו תלמיד הנמצא בעיצומם של לימודיו. . 2הטיפול הינו חלק מטיפולים הנדרשים להסמכת המטפל. פרוט הדרישות המקצועיות ל 70 ש"ל של טכניקות העיסוי המערבי נמצא בנספח א' לאמנה. הערה: קורס זה מאפשר קבלה לאיגוד בדרגת מתמחה. עמודה B : קורסים טיפוליים יהיו מתוך הרשימה המופיעה בעמודה B כאשר תנאי הקבלה לקורסים אלה הינו מינימום תעודה על סיום קורס בסיסי וקורס מדעים. עמודה C: הקורסים המופיעים בעמודה C מהווים מסלול התקדמות עצמאי וניתן ללמוד אותם כשילוב של קורס בסיסי וקורס טיפולי. עמודהD: קורסים מוכרים ע"י האגודה מחייבים מינימום, מסלול הכשרה של קורס בסיס. הערה: על מנת שהמטפל יתקבל לאיגוד בדרגת מוסמך, עליו ללמוד 276 ש"א בנוסף לקורס הבסיס וללימודי מדעים. על 276 ש"א אלה להיות ע"פ הפירוט הבא: 100 ש"א קורס אחד מרשימת הקורסים המתקדמים. 100ש"א המורכבות מאחד או יותר מהקורסים בעמודות B או .C 76ש"א המורכבות מאחד או יותר מהקורסים בעמודות B,C או .D על פי תקנון האיגוד חבר בכיר הוא: חבר מוסמך (500 ש"א) + 600 ש"א נוספות 500 ש"א טכניקה + 100 ש"א מדעים) + התמחות מונחה( בנוסף עליו להיות בעל וותק מוכח של 5 שנות עבודה רצופה. האיגוד למקצועות העיסוי ממליץ למסגרות ההכשרה לתכנן את תכניות הלימודים, בהתאם למסלולי ההתקדמות של המטפלים. הגדרות שיטות הטיפול לקורסי יסוד/בסיס שיטות עיסוי בגישה מערבית שיטות טיפול אלה התפתחו בהתאם לגישה המערבית, עם התפתחות הידע באנטומיה ופיזיולוגיה של גוף האדם. שיטות טיפול אלה פועלות על הרקמות הרכות של הגוף, על זרימת דם, לימפה ומערכת העצבים. הטכניקות של שיטות טיפול אלה משמשת בסיס לשיטות טיפול מתקדמות ולטיפולים ספציפיים. שיטות עיסוי בגישה הוליסטית העיסוי ההוליסטי הנו חלק מהגישה ההוליסטית לריפוי הרואה את האדם כמכלול הבנוי מרבדים שונים כגון גוף, נפש, רוח, רגש, אופי, דפוסי התנהגות, מבנה אנרגטי ועוד..... העיסוי ההוליסטי משלב טיפול ברובדי הגוף השונים או בחלקם, מטרתו להביא לאיזון בכל אחד מהרבדים השונים ואף לאזן בינם. טכניקות העיסוי ההוליסטי, לקוחות משיטות עיסוי שונות ויכולות לשלב בתוכן גם טכניקות משיטות טיפול שונות כגון שיטות טיפול אנרגטיות, חינוך לתנועה וליציבה, טכניקות נשימה, קשב ומסר במגע של המטפל ושל המטופל ועוד.... עיסוי הוליסטי בשיטת טאו טאץ' תרפי T.T.T T.T.Tשייכת לשיטות טיפולי מגע בגישה הוליסטית ונבנתה משילוב של ידע הלקוח משיטות וגישות שונות שפותחו במזרח ובמערב. גישת הטאו בטיפולי מגע משלבת שיטות עיסוי הוליסטי, עיסוי רפואי, עקרונות הרפואה הסינית ואקופרסורה. שיטת הטאו מאפשרת אבחון שורש המחלה ומתאימה את הטיפול הנכון לפי האבחון. שיטת בחט - טיפול במגע ובתנועה הגישה הטיפולית בשיטת בחט מאופיינת בשילוב שבין המגע, התנועה והמילה ובנוסף לכך השילוב בין הפן הארגוני של הגוף עם הפן הפונקציונאלי שלו. מטרת הטיפול היא ליצור ציר מרכזי זורם כנתיב להישענות על האדמה ולקבלת התמיכה שלה דרכו חזרה. ארגון מבנה הגוף סביב צירו המרכזי בצורה הסימטרית ביותר האפשרית לו, היא חלק אחד בתהליך, האפשרות לתת את המשקל לאדמה ע"י רכישת היכולת לשחרר ולעזוב החזקות שריר מיותרות, הן חלק שני בתהליך. ריפוי דרך התנועה הטבעית של הגוף, הוא החלק המסכם של התהליך. הגדרות שיטות הטיפול לקורסים טיפוליים עיסוי טיפולי - (הגדרה המתאימה לכל השיטות בקטגוריה זו) העיסוי הטיפולי כולל בתוכו גם את הטכניקות הטיפוליות הנלמדות בקורסי היסוד וגם טכניקות שאינן נכללות בעיסויי היסוד, בשניהם קיים אפקט הריפוי. טכניקות עיסויי היסוד, משמשות כבסיס, עליו מוסיפים טכניקות טיפוליות מתקדמות המחייבות הבנה וידע מורחב בתחום המדעים (אנטומיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה). כחלק מהעיסוי הטיפולי יבצע המטפל אבחון ע"פ הגישה והשיטה בה הוא מטפל. עיסוי רפואי העיסוי הרפואי עומד בהגדרת העיסוי הטיפולי. מטרתו לטפל בבעיות פיזיולוגיות קיימות. לעיסוי הרפואי שני אפקטים עיקריים, אפקט מכני ואפקט רפלקסטיבי ( אפקט שנוצר כתוצאה מפעולה באזור מסוים הגורמת ל"הפעלה" של תהליכים בגוף). הגישה המקובלת בעיסוי רפואי מתייחסת למספר גורמים: א. סיבת הפגיעה כמפתח להבנת הבעיה ודרך הטיפול. ב. מצב הרקמה הנוכחי. ג. פוטנציאל הרקמה לשוב לתפקוד מלא. ד. רמת הנזק שנוצר בתפקוד יום יומי של המטופל. ה. מצבו הפסיכולוגי מנטאלי של המטופל (גורם שיכול להשפיע משמעותית על תהליך הריפוי(. העיסוי הטיפול הנו למעשה שימוש במספר טכניקות כאשר כל אחת מהן משפיעה באופן שונה על הרקמה ונמצאת ביחס לאופי ורמת הנזק שנגרם. הטכניקות יהיו שילוב של טכניקות מנואליות כגון, ,Mayofascial , Trigger Points ,Cross-fiber friction, עיסוי שוודי, תנועות פסיביות מתיחות ועוד.... עיסוי אורטופדי העיסוי האורטופדי עומד בהגדרת העיסוי הטיפולי. מטרתו לטפל בבעיות אורטופדיות ומערכת התנועה בכלל. עיסוי רקמות עמוקות עיסוי רקמות עמוקות עומד בהגדרת העיסוי הטיפולי, מטרתו לשחרר מתחים כרוניים בעיקר ולשפר את היציבה. העיסוי יעשה בשימוש בשמנים, לפי הכרת השרירים, בנקודות החיבור, על רקמות החיבור (פאסיה), לפי אורך ורוחב הסיבים, כולל אקטיבציה (עיסוי תוך כדי תנועה אקטיבית או פסיבית של השריר), כולל טריגר פוינט. קצב הטיפול יהיה איטי מאד עם התאמת הלחץ בקשב במגע. יתכן גם שילוב של כלים וטכניקות להקלת כאב כגון נשימה, דמיון מודרך. האבחון ייעשה גם ע"י התבוננות ביציבתו של המטופל (EVALUATION ). עיסוי רפואי בשיטת טאו טאץ' תרפי עיסוי זה עומד בהגדרת העיסוי הטיפולי וכן בהגדרה של עיסוי הוליסטי בשיטת T.T.T . בזמן העיסוי הרפואי בשיטה זו יתווסף לטיפול גם אפקט הריפוי ולא רק אפקט המניעה. עיסוי רפואי בגישה הוליסטית עיסוי הוליסטי רפואי עומד בהגדרת העיסוי הטיפולי וכן בהגדרת העיסוי ההוליסטי, כאשר המייחד אותו הוא הטיפול וההתייחסות גם להיבטים הרגשיים והמנטאליים בנוסף להיבטים והסימפטומים הפיזיים. הגדרות שיטות הטיפול לקורסי העשרה עיסוי רפואי בשיטת טריגר פוינט תרפי עיסוי בשיטה עומד בהגדרת העיסוי הרפואי וכן בהגדרת העיסוי ההוליסטי. מטרת הטיפול היא להחזיר את השרירים למצב תפקודי נורמאלי נטול כאבים, ליצור תהליכי מניעה לעתיד ולחנך את המטופל להרגלי חיים נכונים יותר עם גופו. הטיפול מתבסס על כאבי המטופל ועל תנועת השרירים, והוא כולל בתוכו לחיצות מדויקות על השרירים, עיסוי עם שמנים והפעלה פסיבית /אקטיבית של המטופל. יתכן גם שילוב של כלים וטכניקות להקלת כאב כגון נשימה, דמיון מודרך אבחון יציבה ועוד.... עיסוי ספורטאים עיסוי ספורטאים משלב בין הטכניקות של העיסוי הבסיסי לבין הפעילות הספורטיבית. כאשר העיסוי נעשה לפני הפעילות הוא מכוון לגרות, לעורר ולהמריץ את השרירים כהכנה לפעילות. כאשר הוא נעשה בתום הפעילות הספורטיבית הוא מכוון להרגעת השרירים ע"י טכניקות שונות. העיסוי ניתן לכל חלק בגוף אולם, נפוץ ביותר כטיפול בקבוצת שרירים ארוכים, גפיים תחתונות ועליונות וכן בחגורת הכתפיים ובגב. הטיפול מתוכנן בהתאם לסוג הפעילות של הספורטאי במטרה לשפר את הביצועים שלוה ולאחר הפעילות לסייע בשיקום ובהרחקת חומרי פסולת מהרקמות. מגע בטוח® לטיפול בטראומה מגע בטוח® לטיפול בטראומה הנה תכנית הדרכה מתקדמת ושיטת עבודה ייחודית ואינטגרטיבית למטפלים במגע, שמעוניינים לעבוד עם אנשים שעברו טראומה והתעללות. מיועד להכנת מטפלים לעבודה עם פסיכולוגים ואו אנשי מקצוע אחרים שעובדים עם אנשים שחוו בחייהם טראומה והתעללות. שיטת הטיפול מגע בטוח® הינה תהליך ייחודי במהלכו לומד המטפל להשתמש בכישורים קיימים תוך כדי הטיית המיקוד לזיהוי תגובות שונות של הגוף שכל שעלולות להופיע במצב של טראומה. כאשר טכניקות המגע השונות משחררות חוויות ישנות זהו רגע בו מתגלה פוטנציאל גדול מאד לפריצת דרך וטרנספורמציה של דפוסים גופניים הקשורים בטראומה. טיפול באמצעות מגע בטוח® משלב מגע פיזי טיפולי עם פסיכותרפיה. הטיפול משלב שימוש בטכניקות המגע משיטות הטיפול הבסיסיות והטיפוליות עם מצבו של המטופל וכן תנועה, שיחה ונשימות. עיסוי בעזרת אבנים חמות עיסוי זה משלב טכניקות מהעיסוי הבסיסי ושימוש באבני בזלת חמות. שילוב זה מסייע לאיזון בין הגוף הנפש והרוח, לאיזון מערכות פיזיולוגיות ואנרגטיות ולאיזון מנטאלי. טיפול באבנים חמות, גורם לרגיעה עמוקה ביותר, להורדת לחץ, מתח וכן כטיפול נעים. השימוש באבנים תוך כדי עיסוי מהווה כלי יעיל מאד במקרים שונים של טיפולים רפואיים. ניקוז לימפה ידני שיטה זו מיועדת לטיפול בהפרעות זרימת דם ולימפה .מטרתה לאזן את מערכת הנוזלים בגוף, לפנות רעלים ולשפר תפקוד נוגדנים . בשיטה זו יש שימוש בטכניקות ספציפיות הנקראות ספיגה, ניקוז וגירוי בלוטות, ניתן להשתמש גם ב חבישות רב שכבתיות ובתחבושות אלסטיות. עיסוי איור וודה העיסוי האיור וודי מתבסס על הגישה האיור וודית לריפוי הגוף ושמירה על איזון בריאותי. המאפיין את העיסוי האיור וודי הוא שימוש בשמן חם ואפשרות שימוש בנסך שמן על איזור העין השלישית והמצח. בד"כ העיסוי יבוצע בתנועות רכות וארוכות לאורך כל הגוף אולם, יתכן גם שימוש בטכניקות עמוקות ושימוש בנק' מרמר (MARAR POINTS) ע"פ האיור וודה העיסוי עוזר מאד לניקוי רעלים מהגוף. עיסוי נשים הרות עיסוי לנשים הרות מתבסס על טכניקות עיסוי מערבי ו/או טכניקות עיסוי טיפולי. העיסוי מתייחס לצרכים המיוחדים להריון מבחינת תנוחות המטופלת, אופן ביצוע הטכניקות ומתוך הכרות עם הפיזיולוגיה של אשה בהריון. העיסוי בא להקל על תופעות הנלוות לתקופת ההריון. ישנם כללי זהירות והתוויות נגד מוגדרים. הגדרות שיטות הטיפול הנלמדות במסלולים נפרדים. עיסוי תאילנדי העיסוי התאילנדי עומד בהגדרות העיסוי ההוליסטי, המטפל משתמש בחלקי גוף שונים כגון: אצבעות, כפות ידיים, כפות רגליים, מרפקים, אמות, ברכיים וכו' על מנת ליצור מערכת טכניקות הכוללת תנועות לחיצה, מתיחה, כיפוף, הרמה, דחיפה, סיבוב, לישה, חיכוך, הכאה, ליטוף ועוד, בשילוב הנעות פעילות וסבילות של המפרקים, הפועלות על מערכת השרירים השטחית, העמוקה, מערכת העצבים, בלוטות ההפרשה והשלד. העיסוי מבוסס על איזון זרימת האנרגיה בגוף בתוך נתיבי האנרגיה. נתיבי אנרגיה: נתיבים בגוף אשר דרכם זורמת אנרגיית החיים. תרפיית פרימר תרפיית פרימר הינה דרך טיפול שיטתית ומובנית בקפידה לשיקום רקמות ושרירים פגועים. התרפיה משפרת את זרימת נוזל הלימפה אל רקמת השריר ש"התייבשה" ואל תאי השריר שם מסייע נוזל הלימפה בחילוף החומרים. שיטת העבודה היא לרוחב הסיבים בכל אברי הגוף ובה מבוצעת 'פתיחת שריר' המביאה לתיקונו עד לרמה של תא בודד. בדרך זו תורמת תרפיית פרימר לשיקום מחלות שרירים חמורות כגון:ניוון שרירים , טרשת נפוצה, פרקינסון, שיתוק מוחין, פגיעות מוחיות ושבץ. כמו-כן מסייעת התרפיה בהטבה של פציעות ספורט, טראומה, מתח, דלקת פרקים, פיברוסיטיס (דלקת סיבים), פיברומיאלגיה, כאבי גב, מתח צוואר, סינדרום העייפות הכרונית, עצירות ובמצבים שונים הנובעים מבעיות במחזור הדם. התרפיה משתלבת היטב עם הטיפול הקונבנציונלי ומסייעת בחיזוק תהליך הריפוי הטבעי. שיטת טרייגר שיטת טרייגר הינה דרך של למידה והוראה המדריכה באמצעות תנועה לתוצאה של ריכוך והרפיה גופנית כללית. הרעיון פועל על הפעלה עדינה של מערכת העצבים עם התת מודע- המקום בו שמורים הדפוסים וההרגלים של התנועה וההתנהגות. יתרון השיטה הוא בכך שהשפעתו ניכרת למשך זמן ניכר לאחר טיפול, כאשר מטופלים מרגישים תחושות של קלות, רמות גבוהות של אנרגיות וחיוניות, ניידות רבה יותר ותחושות של שלווה ורוגע. המטופל מקבל הנחיות לשימוש בתנועות לטיפול עצמי – "מנטסטיקה", תנועות אלה מסייעות לעורר את התחושות שחווה בטיפול ומסייעות בשמירה על תוצאתו. התנועות מסוגלות לשחרר מתח מצטבר, לעודד חיוניות, ולאפשר תנאים להתפתחות אופטימאלית של הגוף והנפש. שיטת בואן "שיטת בואן" היא טכניקת טיפול ייחודית במגע, המרגיעה את מערכת העצבים (החלק האוטונומי) ומאפשרת למנגנון הריפוי הטבעי של הגוף לשוב לפעולה. היא מכוונת לכל האיברים והמערכות ומשפיעה עליהם ברמה התאית, המבנית, העצבית והאנרגטית. הטיפול מתבצע באמצעות סדרות של תנועות "פריטה" עדינות ומדויקות על גבי שרירים, גידים ורקמת חיבור. בין סדרות-התנועות הללו מתקיימות במהלך הטיפול הפוגות, שבמהלכן המטפל/ת יוצא/ת מן החדר, ולגוף ניתן זמן לעבד את האינפורמציה שקיבל. בכל מפגש טיפולי המטפל/ת בוחר/ת בשילובים שונים בין הליכים (פרוצדורות) ספציפיים, המכוונים הן להרגעת המתח שנאגר בגוף וליצירת איזון בגוף כולו, ו/או מתייחסים לאזורים מסוימים בלבד, בהתאם לבעיה. הטיפול, הנמשך בין 15 ל-60 דקות, יכול להיעשות על בגדים קלים )או על העור עצמו), לרוב בשכיבה וכן בישיבה. חסרים הגדרות של תינוקות מסגרת ההכשרה מתחייבת כי בתעודות המונפקות מטעמה יופיע שם הקורס כפי שהוצהר על ידה בטופס הבקשה להכרה ובהתאם לטבלה הנ"ל. בתעודות אלה לא יופיע דירוג המטפל (כגון מתמחה, מוסמך, בכיר וכו'...) אלא יצוין כי הסטודנט סיים קורס (שם הקורס), הדירוג למטפל יינתן ע"י איגוד מקצועות העיסוי ע"פ הקריטריונים הקבועים בתקנון. תהליך ההכרה של מסגרת הכשרה כמתאימה להעברת קורסים מקצעות העיסוי יתבצע במספר שלבים : א. דרישות לתנאים הפיזיים. מסגרת הכשרה צריכה לעמוד במספר תנאים פיזיים : 1. חדר לימוד המאפשר מינימום של 5 מ' רבועים לכל זוג תלמידים (או מיטה טיפולית). מס' התלמידים בכיתה לא יעלה על 20. .2 החדר מואר במידה שמאפשרת לימוד עיוני ולימוד מעשי. .3 מאוורר/ מחומם במידה סבירה והיגיינית. 4. לבוש הולם והיגייני למורים ותלמידים. סדינים או כלי מיטה חליפיים היגייניים. 5. כיור רחצה ושירותים מינימום 1 לכל 15 איש. .6מס' כיסאות המספיק לכל התלמידים, ושולחן טיפולים לכל זוג תלמידים.7. אמצעי העברת החומר העיוני כולל לוח או כול אמצעי עזר אחר. ב. דרישות לצוות הוראה. במסגרת הכשרה חייב להיות לפחות מורה אחד בדרגת בכיר. כל מורה חייב להחזיק באישור הוראה (ניתן ע"י האיגוד). כל מורה חייב להיות בעל תואר RCP . האסיסטנטים חייבים להיות מוכרים ע"י האיגוד בדירוגים שונים. אסיסטנט בקורס הראשון שלו יקבל סטאטוס עוזר הוראה. תפקידו מוגדר כעוזר בהפעלה ארגונית / תכנית של השיעור. אינו רשאי לתת הוראות מקצועיות ולהעביר שיעורי סטאז'. אסיסטנט בקורס השני הוא מתרגל הוראה. תפקידו לעזור למורה בתרגול מעשי בכיתה. רשאי לתת הוראות מקצועיות ולהעביר שיעורי סטאז'. שלבי ההכשרה מעוזר הוראה למתרגל הוראה חייבים להתבצע ברצף ולא במקביל. אסיסטנטיות להוראה מקנה 70% משעות הלימוד של קורס לאסיסטנט. האסיסטנט יקבל שעות לימוד אלה בכל קורס אותו הוא עובר כאסיסטנט. מורה מוכר בדרגת מוסמך: 1. חבר מוסמך בעל וותק של שנה לפחות כחבר מוסמך. 2. עבר תהליך עוזר עד מתרגל הוראה במקצוע אותו הוא מתעתד ללמד. 3. בעל אישור על קורס שיטות הוראה בהיקף 24 שעות לפחות. 4. רשאי להעביר קורס מקצועי עליו הוא קיבל אישור בלבד. 5. רשאי ללמד בפיקוח מורה בכיר הנמצא במסגרת הכשרה. מורה מוכר בדרגת בכיר: 1. חבר בכיר באיגוד. 2. חייב להעביר 3 קורסים ברצף בדרגת מוסמך באותו מקצוע עליו מתבקש האישור. 3. לכל מקצוע נוסף אישור ההוראה יינתן מחדש. 4. רשאי ללמד ללא פיקוח בכל מסגרת המתאימה. 5. מורה בכיר אינו רשאי להעניק תעודה למסיימי קורס ללא בדיקה ואישור מראש של מסגרת הכשרה, של מבנה הקורס ותוכנו, על ידי האיגוד. הבהרות לקביעת מעמד מורה בכיר: 1. מורים בכירים וותיקים המלמדים מלפני 1/1/1993 אינם נדרשים ללמוד את קורס שיטות ההוראה ואינם נדרשים לתהליך האסיסטנטיות להוראה. 2. מורים בכירים המלמדים מלפני 1/1/2002 נדרשים ללמוד את קורס שיטות ההוראה ואינם נדרשים לתהליך האסיסטנטיות להוראה. 3. מורים בכירים המלמדים מתאריך 1/1/2002 יעברו את תהליך האסיסטנטיות להוראה וילמדו את קורס שיטות ההוראה. טופס הכרה למורים נמצא בנספח ב' לאמנה. מורה מוכר למדעים: 1. רשאי ללמד את לימודי המדעים הבסיסיים (לדרגת מתמחה) של אנטומיה, פיזיולוגיה, פתולוגיה – כל מי שהוא רופא M.D. ו/או סטודנט לרפואה מערבית משנה רביעית ואילך ו/או בעל תואר ראשון באחד מתחומי המדעים- פיזיותרפיה, פיזיולוגיה, ביולוגיה וכו'...... 2.רשאי ללמד את לימודי המדעים המתקדמים (לדרגות מוסמך ובכיר) כל מי שהוא רופא M.D. ו/או סטודנט לרפואה מערבית משנה שישית ואילך הנמצא בסטאז' בבית חולים (הבנה קלינית). הערה: * מורה למדעים המבקש ללמד תלמידי עיסוי וטיפולי גוף – יעבור הכשרה להוראה בקורס 'שיטות הוראה' בהיקף של לפחות 24 שעות לימוד. * פטור מלימודי שיטות ההוראה ינתן לכל מורה המציג תעודה המעידה על לימודיו (לפחות 24 ש"ל). דרישות להכרה בקורסים: על מנת לקבל הכרה מטעם ועדת הוראה של האיגוד יש להגיש בקשה על טופס מתאים (נספח ג' לאמנה), לצרף תכנית לימודים (סיליבוס) של הקורס, העתקי תעודות הכרה במורים, תעודת חברות של האסיסטנטים ודף משוב בהתאם לצורך. בכיתה בה עד 12 תלמידים, אין חובה באסיסטנט. בכיתה בה מעל 12 תלמידים יש חובה באסיסטנט "עוזר הוראה" לפחות. בכיתה מעל 16 תלמידים יש חובה בשני אסיסטנטים כאשר לפחות אחד מהם הנו "מתרגל הוראה". מספר התלמידים בכיתה לא יעלה על 20. הערה: קורס בסיס "עיסוי מערבי" חייב לכלול לפחות את התכנים המופיעים בנספח א' לאמנה. בקשה להכרה בקורס מדעים תעשה על טופס מתאים (נספח ד'), כאשר הקורס חייב לכלול לפחות התכנים המופיעים בנספח ה' לאמנה. נספח א' לאמנה הגדרות לטכניקות עיסוי מערבי ליטוף Stroking הפעלת לחץ מכני קל . תנועת החלקה ארוכה או מעגלית החוזרת על עצמה . מתבצעת בעזרת כפות הידיים , אגודלים , אמות או קצות האצבעות , שתפקידה משיכת השמן על הגוף או חלקו , משמשת את המטפל בדרך כלל בתחילת וסיום טיפול וכתנועה מקשרת. השפעה פיזיולוגית עיקרית: - הפעלת מערכת העצבים הסימפתטית ופרא סימפתטית (בהתאם לקצב התנועה). השפעה פיזיולוגית משניות: - מעודד את זרימת הדם הוורידי ונוזל הלימפה כשנעשה לכיוון בלוטות הלימפה. לישה Kneading פעולה המניעה את השריר על העצם ואו הפרדת השריר מהעצם . השפעות פיזיולוגיות עיקריות של הלישה: התנועה יוצרת הפרדה בין סיבי השריר ומשפרת תנועתיות וגמישות השריר . לישה מגבירה הספקת דם העורקי לשריר ובכך משפרת את המטבוליזם בשריר. השפעות פיזיולוגיות משניות של הלישה: מערכת העצבים – מרגיעה או מעוררת בהתאם לקצב התנועה . מערכת הדם – מגבירה זרימת דם הורידי ונוזל הלימפה כשנעשה לכיוון בלוטות הלימפה.. חיכוך FRICTION רצף תנועות החוזרות על עצמן האפיון העיקרי של טכניקה זו – יצירת קפל (גל) עורי, כלומר, הזזת עור ורקמות תת-עוריות לכיוונים שונים. חשוב לציין שאין לחיכוך השפעה מכוונת על זרימת הדם הורידי והלימפה. חיכוך הוא הטכניקה העיקרית בעיסוי של מפרקים את תנועות החיכוך ניתן לחלק לשתי קבוצות עיקריות: 1. חיכוך שטחי (חיכוך עור בעור). התנועות אלה הן שטחיות ומשיגות כמה מטרות: חימום, כתוצאה משפשוף של האזור, פתיחת נימי הדם ובכך – הספקת דם מוגברת אל הרקמות השטחיות, גירוי מכני של קולטני העצבים, המפעיל את מערכת העצבים הסימפתטית. 2. חיכוך עמוק ( הנעת רקמה ע"ג רקמה ), המשפיעות בעיקר על רקמות החיבור של הגוף: פסיה(fascia), רצועות, גידים, היפודרמיס ורקמת שומן. כן המטרה העיקרית היא: הפרדה בין סיבי השריר, ריכוך של רקמה רכה, הארכה והחזרת הגמישות. רטט VIBRATION תנועה הרעדה או טילטול הנעשית בצורה איטית וקלה או מהירה ועמוקה בהתאם לצורך (לאורך זמן יכולה לגרום לאילחוש) . השפעה פיזיולוגית עיקרית: הפעלת מערכת העצבים הסימפתטית ופרא סימפתטית (בהתאם לקצב התנועה). תנועה איטית – מרגיעה. תנועה מהירה – מעוררת. טפיחות והקשות (Hacking, Cupping, Tapping)PERCUSSION תנועה קצבית מהירה של טפיחות , המתבצעת עם חלקי היד השונים , שימוש עיקרי בהתאמה לצורך הטיפול . הגברת טונוס השרירים וערנות . השפעה פיזיולוגית עיקרית: - מערכת העצבים – מעורר . - מערכת השרירים – מגביר טונוס שריר דחיסות COMPRESSION טכניקת יצירת לחץ מקומי עם חלקי יד שונים תנועה דחיסה מהירה או איטית בהתאם לצורך השפעות פיזיולוגיות : תנועה איטית מערכת העצבים –מרגיע. מערכת השרירים –מרכך ומגמיש. מערכת הדם – משפר זרימת דם מקומית (יצירת איסכמיה באזור). תנועה מהירה מערכת העצבים -מעורר . מערכת השרירים –מגביר טונוס השריר . מערכת הדם – משפר זרימת דם מקומית (יצירת איסכמיה באזור). סחיטהSQUEEZING תנועה הסוחטת כלי דם ורידי ולימפה המתבצעת לכיוון הזרימה הוורידית ובלוטות הלימפה. השפעה פיזיולוגית עיקרית: ממריץ את זרימת דם ורידי ולימפה. השפעות פיזיולוגיות משניות: גירוי איטי ומונוטוני מפעיל את מערכת העצבים הסימפתטית ובכך גורם להרגעה. שם של טכניקה בעברית שם של טכניקה באנגלית השפעה על מערכת שרירים השפעה על מערכת עצבים השפעה על מערכת הדם ליטוף Stroking EFFLEURAGE (צרפתית) מחמם איטי - מרגיע מהיר - מעורר בהתאם למטרות הטיפול ממריץ את מחזור הדם הוורידי ונוזלים הבין תאיים (לימפה) כשנעשה לכיוון הלב לישה Kneading PETRISSAGE (צרפתית) התנועה יוצרת הפרדה בין סיבי השריר ומשפרת תנועתיות וגמישות השריר מרגיע או מעורר תלוי בקצב ובעומק התנועה מגבירה זרימת דם הורידי ונוזל הלימפה כשנעשה לכיוון בלוטות הלימפה חיכוך עמוק FRICTION חיכוך חיכוך שטחי חימום, כתוצאה משפשוף של האזור הפרדה בין סיבי השריר, ריכוך של רקמה רכה, הארכה והחזרת הגמישות תנועות איטיות ומונוטוניות-מרגיע תנועות מהירות ומגוונות- מעורר פתיחת נימי הדם וע"י כך הספקת דם מוגברת אל הרקמות השטחיות משפר זרימת דם מקומית רטט הרעדה VIBRATION משחרר ומרפה קצב איטי-מרגיע קצב מהיר-מעורר משפר זרימת דם מקומית טפיחות והקשות PERCUSSION Hacking Cupping Tapping מגביר טונוס שריר מעורר משפר זרימת דם מקומית דחיסות COMPRESSION איטי - מרכך ומגמיש מהיר - מגביר טונוס השריר איטי - מרגיע , מהיר - מעורר משפר זרימת דם מקומית (יצירת איסכמיה באזור(. סחיטה SQUEEZING מרפה ומשחרר מרגיע ממריץ מחזור דם ורידי ולימפה. נספח ב' לאמנה טופס בקשה לדירוג והכרה במורים. שם פרטי: ____________________שם משפחה: _________________ תאריך לידה_________________ מס' ת"ז____________________________ טל. בבית: ___________________ טל. נייד: ___________________________ רחוב: ____________________ יישוב: ________________ מיקוד ____________ דואר אלקטרוני (חובה) ______________________________@________________ סוג העיסוי אותו ברצונך ללמד_____________________________________ לקבלת דרגת מורה מוסמך נא לצרף : 1. תעודת חבר מוסמך באגודה עם וותק של שנה לפחות כחבר מוסמך. 2. אישור בכתב מבית הספר המאשר אסיסטנטיות בשני קורסים בקורס אותו הנך מבקש ללמד (פעם ראשונה כאסיסטנט ופעם שנייה כאסיסטנט/ מתרגל הוראה). 3. אישור על קורס שיטות הוראה בהיקף של 24 ש' לפחות. (אישור זה יצורף למבקשים הכרה החל משנת 2008). לקבלת דרגת מורה בכיר נא לצרף : בנוסף לכל האישורים שיש לצרף לבקשת הכרה למורה מוסמך, כפי שמפורט בסעיף הקודם, יש לצרף: 1. תעודת חבר בכיר 2. אישור מבית הספר המאשר הוראה בשלושה קורסים בקורס אותו הנך מלמד ואשר עליו הנך מבקש הכרה כמורה בכיר. המלצת האגודה : ביטוח אחריות מקצועית מורה בכל דרגה חייב ביטוח אחריות מקצועית כמורה. אישור ההכרה במורה מוסמך או בכיר מתייחס לכל קורס בנפרד. וניתן לכל מקצוע בנפרד, אי לכך, במידה והנך מבקש הכרה כמורה ביותר מקורס מקצועי אחד. יש להמציא את האישורים הרלוונטיים עבור כל מקצוע בנפרד. הצהרת נכונות הפרטים בטופס : _________________________ _________________ _______________ שם פרטי ומשפחה חתימה תאריך נספח ג' לאמנה טופס הכרה בקורס שם בית הספר____________________________________________________________ כתובת סניף הראשי_________________________________________________________ כתובות סניף שמבקש הכרה בקורס ______________________________________________ בית הספר מוכר ע" האיגוד לשנת הלימודים_____________________ שם המנהל_________________________________________ איש קשר_______________________תפקיד__________________________________ מספר טלפון________________________פקס_______________________________ Email_______________________________________________ שם הקורס_________________________________________ סימון הקורס_______________מספר סידורי_______________ תאריך התחלה וסיום הקורס_____________________________________ שם התעודה בסיום הקורס________________________________ שעות לימוד אקדמאיות ___________מספר מפגשים________שעות לימוד בכל מפגש__________ סטאז'( לקורסים מעל 100 ש"א) טיפולים מלאים בנוכחות המורה בסוף הקורס ___________טיפולים מול אסיסטנט_____________ טיפולים מתועדים עם משוב מורה ______________________יש לצרף דוגמת דף הנחייה לתיעוד. מהו מס' התלמידים בכיתה _____________(עד 20 תלמידים) ההתייחסות בטופס זה לשעת לימוד אקדמית 45 דקות. צוות הוראה: שם של המורה_______________________________________ דרגה באיגוד_______________________דירוג הוראה באיגוד__________________________ מספר RCP ________________________________________ שמות האסיסטנטים : שם____________________________________ דרגה באיגוד __________________ שם__________________ __________________ דרגה באיגוד __________________ נא לצרף לטופס: תוכנית לימוד של קורס (סיליבוס) העתק תעודת ההכרה של המורים דף משוב לתיעוד טיפולים.(ניתן לבקש טופס לדוגמא מהאגודה) צ'ק ________ ₪ נספח ד' לאמנה טופס הכרה בקורס מדעים שם בית הספר_______________________________________ כתובת סניף הראשי___________________________________ כתובות סניף שמבקש הכרה בקורס ________________________ בית הספר מוכר ע" האיגוד לשנת הלימודים___________________ שם המנהל_________________________________________ איש קשר____________________________תפקיד_________________ מספר טלפון________________________פקס______________________ Email_______________________________________________ קורס מדעים סימון של הקורס_________E______מספר סידורי_______________ תאריך התחלה וסיום הקורס_________________שעות לימוד אקדמאיות __________ מספר מפגשים______________ שעות לימוד בכל מפגש__________ פרוט שעות מדעים לפי הנושאים: מבוא, התא הבסיסי _____________________________ מינימום 6 ש"א מערכת שלד,מערכת שרירים, פתולוגיה אורטופדית _______ מינימום 30 ש"א מערכת נשימה _______________________________ מינימום 6 ש"א מערכת הלב וכלי דם ____________________________ מינימום 12 ש"א מערכת הדם והלימפה ___________________________ מינימום 12 ש"א מערכת העיכול ________________________________מינימום 12 ש"א מערכת העור _________________________________מינימום 6 ש"א מערכת אנדוקרינית _____________________________מינימום 6 ש"א מערכת השתן _________________________________מינימום 6 ש"א מערכת הרבייה ________________________________מינימום 12 ש"א מערכת נוירולוגית ______________________________מינימום 12 ש"א צוות הוראה: שם של המורה______________________השכלתו __________________________ כל מספרי השעות יכתבו בשעות לימוד אקדמאיות. שעת לימוד אקדמאית היא 45 דקות. קורס להחייאה שם הגוף המלמד____________________________שם המורה_______________________ לא פחות מ-4 שעות שעון נא לצרף לטופס: נושאי הלימוד של קורס (סיליבוס) העתק תעודת הסמכה של המורה צ'ק ____ ₪ נספח ה' לאמנה תכנים נדרשים לקורס מדעים אנטומיה ופיזיולוגיה________________________ לא פחות מ 100 ש"ל פתולוגיה וקונטרה-אנדיקציה__________________ לא פחות מ 20 ש"ל עזרה ראשונה____________________________ לא פחות מ 4 ש"ל סה"כ שעות מדעים________________________ לא פחות מ 124 ש"ל פירוט שעות מדעים לפי הנושאים: מבוא, התא הבסיסי _______________________ מינימום 6 ש"ל מערכת שלד,מערכת שרירים, פתולוגיה אורטופדית _______מינימום 30 ש"ל מערכת נשימה ___________________________ מינימום 6 ש"ל מערכת הלב וכלי דם _________________________מינימום 12 ש"ל מערכת הדם והלימפה _________________________מינימום 12 ש"ל מערכת העיכול ______________________________מינימום 12 ש"ל מערכת העור ____________________________ מינימום 6 ש"ל מערכת אנדוקרינית __________________________ מינימום 6 ש"ל מערכת השתן ______________________________ מינימום 6 ש"ל מערכת הרבייה _____________________________מינימום 12 ש"ל מערכת נוירולוגית ___________________________ מינימום 12 ש"ל נספח ו' לאמנה בקשת להכרה במסגרת הכשרה שם בית הספר_______________________________________ כתובת סניף הראשי___________________________________ מספר סניפים נוספים__________________________________ כתובות סניפים____________________________ , _________________________________ ______________________________________ , __________________________________ שנת הקמת בית הספר__________________________________ מוכר באיגוד מקצועות העיסוי בישראל משנת________(למילוי ע"י מזכירות איגוד מקצועות העיסוי בישראל בלבד!) בדרגת_________________ בית הספר מוכר ע" האיגודים הבאים: _______________________________________משנת_____________ _______________________________________משנת_____________ _______________________________________משנת_____________ _______________________________________משנת_____________ _______________________________________משנת_____________ שם המנהל_________________________________________ איש קשר______________________________תפקיד______________________________ מספר טלפון________________________פקס_______________________ Email_______________________________________________ שם המורה בדרגת בכיר: ______________ מספר RCP ___________ שיטת העיסוי______________________ שמות המורים הנוספים: דרגה באיגוד: מקצוע: מס' RCP: _______________ ___________________ _____________ ________________ _______________ ___________________ _____________ ________________ _______________ ___________________ _____________ ________________ _______________ ___________________ _____________ ________________ שם הגוף המלמד החייאה ____________________________ נא לצרף לטופס: הצהרה : 1. אני החתום על הטופס מצהירה בזה שמסגרת ההכשרה עומדת בדרישות בנושא התנאים הפיזיים ע"פ תקנון האיגוד כפי שהם מופיעים באמנה. 2. אני החתום על הטופס מתחייב בשם מסגרת ההכשרה לעמוד בקוד האתי של האיגוד ולהתנהל בכפוף לאמנה האתית של האיגוד. 3. אני החתום על הטופס מצהירה בזה כי הפרטים שמולאו בטופס נכונים. שם_____________ חתימה________________תאריך_______________